Cykelfest.

Så var det ju dax för sommarens cykelfest. Alltid lika spännande med dessa brev och var man kommer att hamna. Vi vet ju redan innan vilken rätt vi ska stå för, och hur många som kommer till oss. I år igen fick vi dessert, enkelt tycker många, men jag tycker det är skittråkigt eftersom jag inte har någon som helst insperation för detta. Hade helst velat ha förrätt. Men men, då temat var 80-tal med kungligbröllopstutsch, så blev det pannacotta med jordgubbar och rosa choklad. Blev ändå uppskattad.
Jag och Björn pinade då iväg på våra cyklar för att inta förrätten, de vi skulle till visste vi var höggravida och skulle ha barn om 14 dagar. På vägen ner hoppade min kedja på cykeln av, men det ordnade Björn och vi kom fram dit vi skulle, med en känsla för att här var det inget galej på gång. Och mycket riktigt, de hade åkt till BB kvällen innan och fått sitt lilla knyte.
Hmmm, vad skulle vi nu göra. Björn ringde Sjöholm som hade telefonnummer till de som anordnade det, och självklart så hade de lagt ett nytt brev i vår brevlåda kvällen innan. Men en lördagmorgon förväntar man sig inte att hitta ett brev i lådan.... I varjefall, så var det ju till våra goda grannar hemma på vår gata vi skulle till i stället, så det var bara att cykla hem igen ett par km.
Väl där fick vi avnjuta en underbart god italiensk förrätt med massor av god plockmat, och trevliga vänner att umgås med.
Sedan var det dax för varmrätt, där fördrinken var en margarita i ett jätteglas och sååååå stark, men jag vet ju att Björn inte spottar i glaset. Så jag förväntade mig att han skulle svepa sitt och sedan ta över mitt, men chii fick jag...inte ens Björn (klunken) Lundqvist hade tagit speciellt många klunkar =(, så med andra ord...den var inte god =).
Sedan bjöds det på pasta och musslor med en oerhörd mängd av vitlök =(, JAG hatar musslor...älskar vitlök i NORMAL mängd. Och till på köpet, ett gäng sandkorn i maten. Även Björn som inte är så kräsen vad det gäller mat, var inte så imponerad. Dock oerhört trevliga människor att umgås med=). Så lagom pakad och hungrig för min del, så cyklade vi sedan hemåt för att förbereda desserten.
Ett litet missöde då en av våra gäster som dessutom var den enda nyktra av oss hällde ut sin hallondrink över Björn´s vita skjorta och golv och kök, så avlöppte allt bra.
Sedan bar det av mot det hemliga efterfest stället, på vingliga cykelhjul hos de flesta. Det blev Sinus med livemusik och jag hade skitkul hela kvällen och cykelturen hem var rena skrattfesten. Björn Sjöholm gjorde succé genom att rasa av cykeln i ett antal volter och posér innan vi väl hemma gav oss i väg på efterfest till Ingeborg och Andreas.
Somnade riktigt gott efter denna kväll!



Jag spexade till kvällen med blåa linser =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0