Noah´s utveckling...

... går framåt.

Det är en riktig liten solstråle vi har här hemma, sällan några ledsamheter, med undantag för då mamma går och duschar och Noah inte får följa med =), lilleman älskar allt vad vatten innebär.
Jag hoppas ju på att han ska börja gå snart, andra säger: NEJ, njut så länge han inte gör det... Men jag tycker bara det är omständigt, alla byxor slits på stenläggningen och jag får förmig att han kommer få lättare att ta sig ner för den lilla trappen vi har från dörren, han kanske då kan lista ut att man ska vända sig om och krypa baklänges. Om nu man blir smartare då man börjar gå =)
Åtta hela tänder har han och med dessa vet han precis vad man ska göra då mamma eller pappa ska plocka ut en för stor bit smörgås ur munnen, aaaajj =S.
Och min blonda lilla älskling är lockhårig, tack morbror Johan för de anlagen!!!
Sen tar han sig fram med en hastighet som inte är av denna värld, vårat soffbord är favorit placeringen om han inte har tagit sig in på stora toaletten där badkaret är favoritplatsen. Skåp och lådor är ett ständigt öppnande, och allt som går att rubba åker ut på golvet, plast som porslin...kan bli döv för mindre när tallrikar far i golvet, eller rostfria bunkar!!!
Nog har vi våra duster jag och min lille kille, men sen börjar han ju "prata" och så smälter man =)
-mamma/pappa kom/komma
-mamma schlia
-titta
-tia
-kolla
- säger cornelia på ett antal varierande vis
Sen är det en hel del franska....

Han har ju gått ett par steg utan stöd och även stått själv, men man ska ju aldrig tro att det blir en repris. Så vi väntar...




Inför första cykelturen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0