En sväng till Sälen...

Fick en inbjudan till 40 års kalas där vi hade stuga bokad och klar i Sälen över Valborg. Så vi tog vårt pick och pack och gav oss av på den 9 timmars långa bilresan. Den gick smärtfritt, Björn körde upp till Söderköping där vi tog oss lite mat, sedan tog jag vid och körde upp till Sälen. Då vi kommer upp är det varmt med strålande sol. Möter upp fam. Kullengård som bjudit oss, handlar och beger oss upp till stugan, för att komma till rätta. Björn och Cornelia går upp och hälsar på de andra medans jag och Noah styr upp lite och sedan nattar jag Noah. Nästa dag är det dags för lite skidåkning, kan inte skryta med det bästa skid underlaget då det är 18 grader varmt och solen lyser på klar himmel. Trots "strösocker" i backarna så blev det åkning av, och många goda skratt. Jag har åkt tidigare men med detta underlag så var det som gjort för ett antal vurpor. Lite tråkigt för Cornelia och Björn som aldrig åkt, att få börja på detta underlag, men det lär nog bli ett par turer vintertid nästa gång.
Noah sov kanon gott i vagnen, så det var inga större problem att underhålla honom. På eftermiddagen på valborg hade Patrik bokat Svenne Rubin´s till after ski´n hemma i deras stuga, som överraskning till Eva som fyllde 40.
Sen var det till att gå hem och duscha och göra oss i ordning för middag och firande av Eva.

Dagen därefter, bestämde vi oss för att gå på Experium och kolla in det nya stora vatten palatset, vilket var riktigt kul med massor av vatten rutchkannor och annat varierande av aktiviteter. Senare på kvällen blev vi bjudna på middag igen, och dagen därpå satte vi oss i bilen vid 8 och gav oss av hemåt. Jag körde faktiskt hela vägen hem, hade en liten avstickare för lite mat, vilket vi ångrade ganska mycket då både jag och Björn blev matförgiftade=P.




Fiiin man é =))










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0