Nattugglan...

..det är jag de senaste dagarna. Hade fått lite nätter att jobba nu tisdag, onsdag samt måndag och tisdag nästa vecka. Blev dock uppringd i fredags om jag kunde jobba natten till söndag, så det gjorde jag och fick sova gott när jag kom hem. Björn tog barnen med sig till badhuset så jag klev upp vid halv två tiden till ett lungt hus=).
På måndagen ringde de från jobbet igen och frågade om jag även kunde jobba natten till tisdagen, allt för pengarna. Så jag tackar ja, utan att tänka på om jag har någon till Noah och Cornelia. Cornelia klarar sig ju alltid, men Noah kräver ju någon hela tiden. Och Björn var tvungen att jobba och min mamma var inte tillräkligt pigg, men jag sattsade på att Noah skulle sova ett par timmar med mig som han brukar göra på morgonen.
Så när jag kom hem tog jag min lilleman och bäddade ner mig i sängen. Men tro inte att Noah var sugen på att sova, så där låg jag med en liten goding som bara ville gosas och kramas....men INTE sova. Så det var bara att gå upp och hoppas på att han skulle bli tröttare.
Efter några timmar la vi oss på soffan och Noah somnar så gott, sen var det ju tänkt att jag skulle göra det samma. Men tro inte att det funkade, jag kände väl en sådan press på mig att jag var tvungen att sova för att orka med denna natts jobb. Så kroppen ville lixom inte slappna av, så drygt 2 dygn utan någon större sömn, vad kommer det resultera i? Jo, en jätte grinig JAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0