GI...

Jaa...så har min vecka sett ut. Jag har ju som mål att gå ner mina graviditetskilon. Vägde 58 kg vid inskrivningen och då tränade jag inte på gym, men jag sprang hela sommaren. Gick upp 20 kg under graviditeten, fy vad tungt och jobbigt det var=P. Efter förlossningen så rasade det flesta av mig, men det blev några som bestämde sig för att de trivdes där de satt=(. Så jag stannade där runt 68kg och tycket det var frustrerande att inte komma i mina jeans jag hade i garderoben. Var ganska flitig med promenaderna i somras och började så smått att springa 2 månader efter att Noah kommit, ja mina knipningar har det aldrig varit några problem med =).
I slutet av augusti kom jag i gång på gymmet och har sedan dess hållt igång med 3 pass i veckan samt snabba promenader däremellan. Jag mår skitbra av detta och känner mig pigg trots att man går upp tidigt på morgonen. Däremot har det varit fruktansvärt segt att bli av med mina kilon, jag är ju inte dummare utan att jag vet att jag bygger mycket muskler när jag tränar. Men jag trodde inte det skulle vara så här segt, det gick ju så mycket fortare efter Cornelia.
I varjefall den 3/1 började jag och Björn med en liten tävling mot oss själva, jag har som mål att nå 58 kg igen och Björn har ju ett antal kilon mer för att komma till sin målvikt. Men det är ju alltid lättare när man har någon som puschar.
Jag vägde då in mig på 64,9 ( ja lite har det hänt sedan i november =), vi mätte oss oxå runt midja, bröst, stuss och lår. Sedan har vi invägning var 3:e vecka.
I måndags blev även min älskade syster introducerad i detta, då hon oxå har lite extra kilon som hon vill bli av med. Så sagt och gjort, Zandra har nu flyttat ner till oss för en månad då vi ska hålla oss från kolhydrater i veckorna minus en dag då man får njuta av dessa läckerheter. Jag har ju alltid sagt att jag inte kan sluta äta eller gå på några dietèr. Och nu efter en vecka så står jag nog fast vid det, när man har frysen full av goda kanelbullar och annat som innehåller massa kolhydrater. Men jag älskar ju grönsaker och kött så det funkade, men på fredagen vid lunch så slank det ner en bulle, sen blev det pommes till maten och lite godis på kvällen. Och jag njöt för fullt. Zandra och Björn är dock sten hårda och sköter sig utmärkt, de har förvisso lite mer att jobba med...
Men jag kommer fortsätta så gott jag kan i veckorna för att stötta dem, men helgen är min=).
I varjefall så var det invägning i fredags 12/2, jag hade då gott ner till 62,2 och de andra måtten hade även de gått åt rätt håll, undantaget låret som ökat. Men det är ju ett favorit moment på gymmet att träna rumpa och lår=). Även mina kumpaner hade sjunkit tom. syster som började nu i måndags!!

Så som sagt jag börjar närma mig, men jag inser ju att jag är äldre och har nog inte lika lätt att komma tillbaka till vad man än gång var=S. Där emot fick jag i morse bevis på att lite pommes och godis inte påverkade vågen uppåt utan snarare 2 hg neråt=), me like!!

En liten resume av vårat nuvarande sunda liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0