Varning för obehagliga bilder=)

Lackar ur på att skriva i min blogg snart...varför får jag så stor text till och från????



Måste ju skriva ner Cornelia´s debut som jägare.
Efter dopfesten i söndags gav sig Cornelia och Björn upp till norra delen för en liten jakt tur. Cornelia var lite lagom i varv och blev helt lyrisk när det kom ut en mamma med 2 kid. Pappa skjut!! What? är det min dotter? Hon som gillar smink och kläder blir som förbytt när hon kommer ut i skogen med sin pappa. INTE BAMBI för guds skull. Bockar helt ok, och Björn fick förklara för Cornelia varför han inte fick skjuta vilka som helst osv. Men det förstod ju inte hon och blev sur och sa att pappa aldrig skjuter något när hon är med. Men trots hennes höga stämma och tjabb så dyker helt plötsligt en liten bock med get upp på långt håll. Så Björn skjuter och träffar, men bocken drar in i skogen. Cornelia blev helt lyrisk och utbrister -pappa det brann i gevärret=).
Sen blev det till att leta och Cornelia trampade hurtigt på och tycket  att det var självklart att den måste finnas där... och hon hade rätt för inne i skogen låg hennes första rådjur som hon varit med och skjutit!




Måndagen blev en lugn dag för mig och Noah, lämnade storasyster på skolan sen åkte vi hem och la oss och sov en stund. Noah passade på att leka lite i babygymmet och jag styrde undan lite hemma innan vi gick ner och hämtade Cornelia.




Till middag blev det ugnstekt falukorv och potatismos, mmmh så gott det var!



Kommentarer
Postat av: Helena

WOW! En liten jägerska! Ja, det ska börjas i tid! Nu är väl pappa lycklig!!!

2009-09-10 @ 12:37:43
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0