September och jultidningar...

Sommaren har knappt gett sig av och så dimper det ner jultidningar i postlådan. Cornelia är bara 7 år, men hon har sånt intresse av att tjäna sina egna pengar. Så jag frågade om hon ville sälja och naturligtvis ville hon det, nu är hon ju inte ensam om detta på gatan så det är tufft att bara vara 7 och tävla mot de som är lite äldre.
Hon var så söt och la ner full energi på att klä på sig fina kläder och göra sig fin innan hon gav sig i väg. Snälla grannen Mini och hennes mamma blev Cornelia´s första kunder och hon var så stolt. Hon kom dock på sig själv med att ha frågat om de ville sälja jultidningar istället för att köpa=)<3. men budskapet gick fram ändå=).
Sen hann hon inte till nästa förän hon blev omsprungen av en annan tjej i området, men men, det är inte lätt hon får vara på sig, så får vi hjälpa henne så gott vi kan, lillhjärtat mitt som blivit så stor.

Cornelia har även varit inne på dans i dag, Björn var snäll och slutade lite tidigare och körde in tjejerna så jag slapp ta 2 dagar med Noah in till Kalmar. För i morgon börjar babysim på allvar för lilleman, i plurret=). Sen ska jag märka mig för livet med mina älskade barns namn, då kommer jag för evigt att bära dem med mig, även då de flyttat hemifrån<3<3.

I kväll har jag och Björn fått oss lite till piffning, Anna klippte Björn och var så gullig och köpte en bok av Cornelia, tack Anna. Min älskade syster som är under utbildning nu, fick ge sig på mina ögonbryn, för nu vet ju hon vad som är rätt och riktigt. Så jag har naturligtvis plockat mina helt galet och fel så klart, så nu är det tillfixade till viss del, men jag ska spara lite för utväxt =S. Men ingen är mer tacksam än jag som har lyxen att få hjälp med detta, tack hjärtat!

På återseende i morgon, om jag överlevt tatueringen! Jag är faktiskt inte ett dugg nervös...ännu i varjefall=)

Kommentarer
Postat av: Helena

WOW, va spännande med tatoo!!! Hoppas bildbevis kommer snart!

2009-09-02 @ 23:37:35
URL: http://madebyhelena.blogg.se/
Postat av: Sabrina

Här hade vi tre barn inom loppet av en halvtimme. Jultidningar i början av september? Blir det inte tidigare och tidigare för varje år?

2009-09-03 @ 00:23:49
URL: http://http:/
Postat av: Helén

Åh va spännande måste visa resultatet så fort du kommer hem :D KRAMIZ

2009-09-03 @ 10:38:48
URL: http://skapalivsgladje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0