Noah´s dop <3

Kvällen innan dopet var det lite förberedelser med mat och bord och stolar osv. Tog oss en tur ner till Köpstan där Björn införskaffade sig en ny jätte snygg kostym samt skjorta och slips.
På söndagen var jag uppe md Noah som är min egen lill tupp, som alltid väcker mig...vid fel tidpunkt:-P. Men jag älskar honom ändå=). Noah och jag gick upp och styrde ordning med lite dressingar och äggkokning osv. Fick sedan upp resten av familjen, så jag kunde bada Noah och fläta Cornelia´s hår och lite annat smått och gott. Sedan kom även Zandra upp som varit snäll och hjälpt mig med förberedelserna.
Blev faktiskt klara i tid och jag hann även ge Noah en slurk innan vi kom i väg till kyrkan, lite med andan i halsen då vi skulle vara där 1 timme innan. Men det var ingen fara, hade nog räckt med att Zandra varit där som skulle sjunga. Så det blev lite väntan, men Ulle och Björn åkte i väg och hämtade en av tårtorna och köpte kaffe koppar.
Sen strömmade de flesta in i god tid, med undantag för våra kära tidsoptimister grannarna som kom typ prick 12, men så är det att ha småbarn =). Tyvärr blev det ett bortfall av familjen Broman som låg sjuka hemma, men Noah fick fina presenter som vi tackar för!!
Faddrar till Noah var moster Zandra och faster Ulle, Zandra fick halvt kramp i armen då hon höll Noah och Ulle skulle hälla upp dopvattnet som aldrig tog slut i den där kannan, hon hade ju bestämt sig för att allt skulle ut, stackars den som fick tömma dopfunten=). Annars var det ett bra dop med en kul präst, och det bästa var min älskade syster som ställde upp med underbar sång "Älskade barn" trots förkylning. Tack systra mi<3<3.
Mycket kort blev det, på min egen lilla familj var det inte mycket som fastnade rätt=), men men!!

Noah fick jättefina presenter av alla, tusen tack för det!!!! Och jättekramen till mormor som var snäll och gjorde en jätte god marängtårta<3<3.

Kusin Theo.



Lite festfolk på plats!


Och hon hällde och hällde och......


Så har Noah fått sitt namn, sov fram tills att prästen skulle ta honom, fick ta ut nappen för att han skulle vakna. Sen tittade han lite förundrat på den stora publiken och sa inte ett knyst. Vårat lilla hjärta , så go och rar<3


Vacker sång av moster, fadder Zandra!



Noah med sina faddrar Ulle och Zandra!



och med prästen..


och med sötastestorasystern Cornelia<3




Det som blev skapligast =)

 
Noah med sin mormor och morfar♥


 
Fam. Olsson!


Sara och Belle!


Fam. Martinsson/Bengtsson!


Fam. Johansson/Svensson!


Nicke o Sanna!


Fam. Wall/Gunnarsson!



Frida o Björn!


Fam. Hallin!


Fam. Markström!


Hela skaran samlad för mat och tårta!


Prästen Sven och pappa!


Noah har fått sig en slurk mat!


Dopklänningen som gått i arv sedan 1913 då Björns farfar döptes!


Emma o Oscar!


Åhh, vilken stor boll tyckte Noah=)


Chill chill i soffan!


Huvudpersonen♥


Faster Frida och Noah!


Condistårta!
Mormortårta!


Tusen tack till er alla!!!

 


Kommentarer
Postat av: Moster Zandra

Och jag hade smörjt in mitt ansikte med olja dagen till ära :S

2009-09-08 @ 19:59:02
Postat av: Helena

Vilket fint dop! Synd att vi inte kunde vara med! Men vad heter han nu då lillprinsen???



Kul att ni fotade alla gäster i kyrkan =)



Kram

2009-09-10 @ 12:43:19
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0