BVC-besök.

Så var det åter igen dax för BVC, men idag var det även dax för de fruktade sprutorna en i varje ben:-S.
En stressig morgon i vanlig i ordning nu för tiden, upp och göra ordning Noah som sedan somnade gott i vagnen. Sedan styr med det stora barnet, som har en egen vilja....
Hade bestämt mig för att gå ner i dag eftersom vi skulle ta sprutor på BVC vid 9 och Noah garanterat skulle vilja sova, så är det skönt att ha vagnen och gå. Skulle sedan vidare till Öppet hus med Mini och Sanna.
Blev en lite minder löprunda till skolan kändes det som, men vi kom fram i tid. Sedan gav jag mig av mot BVC, där vi fick komma in tidigare. Vågen visade i dag vid 3 månaders ålder på 7060g har sjunkit lite på sin kurva, men han ligger ju 2 kurvor över den normala, så ingen fara på taket=). När vi så kom till längden så fick hon mäta om Noah 3 ggr. för hon trodde inte det stämde. Noah har växt 5 cm på 1 månad och var nu 66,5 cm lång, bara väx mitt hjärta, målet är att du ska bli lite längre än din pappa. Inga fotbollslår i hans klass får det bli=).
Sedan kom syster med de dumma sprutorna, allt gick bra han blev lite ledsen vid sticken , men det gick snabbt över.
Sedan gick vi vidare ner på staden, då han plötsligt blev skitarg och var då vrålhungrig trot att han fick mat hos BVC. Så jag intog första bästa stentrappa och satte mig för att amma. Man fick några frågande blickar på sig, men vad gör man? Nöden har ingen lag, eller vad säger du Noah min lille prins=). Gick vidare och mötte upp Mini och Sanna och Noah somnade som en klubbad säl och sov sig igenom hela vistelsen på Öppet hus. Vaknade bara kort innan vi skulle gå och fick sig en slurk mat till.
Noah var sedan jätte nöjd hela vägen hem, men väl hemma blev han totalt otröstlig, sov en liten kort stund, ville inte äta och var bara jätte ledsen. Ingenting hjälpte och klockan började närma sig hämtning av Cornelia, så desperat ringde jag min goda granne Mini som var så snäll och tog bilen och hämtade Cornelia. Själv gick jag in och tog över hennes lilla måltid med Sanna som hon påbörjat. Noah var fortfarande otröstlig, så jag stog upp med honom och matade Sanna med gröt. Ja, ja man är ju kvinna= bläckfisk=). Fick med mig 2 suppar av Mini som jag, sjuksköterskan inte tänkt på att köpa hem till en liten bebis. Var dock inte lätt att få i en sådan då Noah var så ledsen och inte avslappnad för att kunna släppa in en sådan.
Så det blev fortsatt vankning för min del tills Björn kom hem och bytte av för en stund. Till slut fick jag i honom lite mat, och Björn åkte och köpte oral lösning som vi fick i honom. han hade bara 38,1 i temp, men han blev lugn av lite febernedsättande.
Björn styrde upp med maten, sedan blev det IDOL, klockrent i vanlig ordning!!
Noah sover nu lungt och behagligt i sin säng, lilla ♥ mitt. Även mitt stora ♥ sover gott i sin säng och deras pappa tar det lungt i soffan!

Själv är jag gräsligt trött och ser fram emot några timmars sömn, natti natti!

Kommentarer
Postat av: Helena

Stackars liten! Eller STOR, var bara tvungen att kolla in i Leias viktschema eftersom man ju så fort glömmer. Vid 3 mån vägde hon drygt 5 kg och var 62 cm =) Inte för att man ska jämföra, men det är ju lite kul ändå. Pussa på din lilla dunderklump från oss !!!

2009-09-10 @ 12:35:19
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0