Vad är det som är fel???

Cornelia blev ju magsjuk natten till igår och kräktes ju ganska intensivt mellan 24-03 innan hion somnade. På förmiddagen sedan var hon självklart ganska matt men framåt eftermiddagen tog hon sig och blev sitt vanliga pigga jag. Undantaget var väl att hon inte var jätte sugen på att äta, men hon stoppade ändå i sig tillräkligt till middagen. Sov sedan gott hela natten i sin egen säng, och idag på morgonen låg hon ute i soffan en sväng innan hon ville ha frukost. Hon åt en hel smörgås och två glas mjölk, ovanligt för att vara Cornelia.
Våran plan idag var ju att åka med mormor ner till Färjestaden, så Cornelia hoppade glatt in i duschen. men därefter blev något fel. När hon torkat sig, blev hon sittandes och kände att hon hade ont i magen och till slut gick hon in och la sig på soffan så jag fick trycka lite på magen. Och visst gjorde det ont, tillslut sa hon att - mamma jag kanske behöver kräkas, du kan väl ställa en hink här i fall att. Och mycket riktigt när jag väl kommer med hinken så riktigt kaskad kräks hon mängder.....det stämmer inte???? Har man maginfluensa så går det inte över ett dygn mellan kräkningarna!!
Lagom så kom mamma och Cornelia var riktigt medtagen, med ont i magen. Kände mig riktigt fundersam så jag ringde Vårdcentralen för att rådgöra, och fick en tid. Men sedan blev Cornelia jättepigg, fick i sig en glass och en bulle och vätska, samt var hur pigg som helst på att åka till Färjestaden. Ringde därför och avbokade tiden och tyckte att jag får väl ge det lite tid eftersom det inte kom mer kräkningar.
Sagt och gjort, med kräkpåse i väskan så gav vi oss iväg och Cornelia mådde bra, men hon ville inte ha ngn. lunch när vi stannade till vid Hamngrillen. Petade ändå i sig lite pommes och drack lite, men när hon på köpstan inte ville ha vare sig glass eller kaka hur mkt. jag än erbjöd henne. Då känns det inte jätte bra, det är inte Cornelia....
Vad fasen är det som är fel med min lilla tjej, nu ligger hon här på soffan och sover och det gör inte Cornelia i vanliga fall.


Här är mina efterlängtade Öländska jordgubbar som jag köpt och ska frossa i, kan lova att de smakade kanon!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jodå, magsjuka kan nog vara sådär. Sist Leia var magsjuk hade upptill 1 - 1,5 dygn mellan kräkningarna. Vilket innebar att magsjukan blev långdragen. Hoppas att hon kryar på sig snart.

2009-05-28 @ 19:43:52
URL: http://madebyhelena.blogg.se/
Postat av: fru olin

Sigge har haft det sådär en gång, att det kom tillbaka liksom, jobbigt. stackars lilla tjejen!

2009-05-29 @ 08:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0