Torsdag..

.. en lättsam dag med mycket på schemat. Cornelia var ledig hela dagen för att vi skulle in till ögonmott. för att få recept till nya glasögon. Tjejen växer ju och det gäller att passa på då man bara får bidrag fram till 8 års ålder, vad som nu är så magiskt med att bli 9, man blir ju inte direkt rikare så det är lättare att finansiera glasögon. Ja, denna politik????
Cornelia blir som vanligt lika spidad när hon kommer in till sin ortoptist Karin, hon huserar och känner sig fullkomligt hemma där. Men det är tur att Karin bara skrattar åt det, själv blir man lite frustrerad. Det tuffaste är ju att få dessa droppar i ögonen som vidgar pupillerna, de svider ngt. fruktansvärt i början, sedan ser man ju suddigt resten av dagen. Passar ju min lilla dotter perfekt.... inte, hon blir gnällig och irriterad och det funkar ju utmärkt när man ska gå till optikern och välja nya bågar. Men, men sagt och gjort så blev det ett par bågar med oss hem, Cornelia har ju precis växt ur alla barn bågar så det var dags att gå upp ett litet snäpp. Och väl tajmat så hade de fått in nya Conversebågar, ett par med plastbåge som var jättesnygga, men inte praktiska då de blir ganska tunga med glas och lätt glider ner på näsan. Så det blev den återstående conversebågen som oxå den var jättesnygg, men sen ska man lyckas bestämma sig för vilken färg.
Dessa har hon att välja mellan.


Sen var det lunchdax, så vi intog favoritrestaurangen ITALIA, där det blev pasta Carbonara för mig och Cornelia huserade bland pizzabuffén och åt riktigt bra!


Sen blev det lite lätt shopping, Cornelia valde ut en blomma att plantera på Bilbos grav och så köpte vi födelsedags present till Moa. Sen bar det av hemåt, planterade blomman och gav oss åter iväg för att hämta upp Moa. Tjejerna skulle till minimalerna för att öva inför avslutningen på söndag. Själv köpte jag mig en glass och åkte upp till syster för att prata av mig 45 min. innan det var dags att hämta tjejerna igen. Satt sedan och slog av lite tid hemma hos fam. Broman innan det var dags att ge sig av hem åter igen för att göra mig i ordning inför kvällens LC-möte. Denna gången bar det av ut till Wannborga Vin och Lamm, sedan till Lundegård restaurang där TIna bakade pizzor som smakade kanon.
Mkt. prat blev det under guideningen på Wannborga i vineriet, kände att ryggen inte riktigt pallade av att stå under så lång tid, sedan var det provsmakning av deras vin och sprit sorter. Trots mitt tillstånd var jag tvungen att smutta på deras vita vin, och faktisk jag som inte är vinfantast tyckte det smakade jättegott. Så det kan jag faktiskt rekomendera. Kvällen blev för övrigt mkt. trevlig på Lundegård med mkt. tjejsnack.
Var hemma vid 23:30 och då sitter Björn vid datorn för att knåpa i hop sin lilla krönika till fredags matchen, kan ju säga att han inte tillhör de smidigaste vid tangentbordet. Så där hamnade jag, med en BJörn vid sidan om som ska försöka dikta i hop ngt. kul. Ja, till slut när klockan slog 01:00 så fick jag gå och lägga mig, det positiva med detta var att jag faktiskt fått sova hela resterande natt utan att behöva gå upp och kissa!!!!! =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0