och så har denna dagen snart gått...

... ja nog har det varit varmt, la fram termometern där jag sitter på framsidan, den visade på 50 grader, kan lova att det kändes. Men det har blivit lite solande av idag medans man har haft en stackars hantverkare som flitigt sprungit fram och tillbaks i värmen medans jag själv suttit och kopplat av i solen.
Efter jag hämtat Cornelia hade jag Björn och hans lärling Sebbe hermma på lunch, även bror min kom förbi med sin lunchlåda. Så här hemma har flitens lampa lyst, men inte från mig för en gångs skull, Anders har dock kaklat nästan halva badrummet i dag, så i morgon tror jag väggarna blir färdiga, med undantag för duschen där det ska vara kalksten.

Så här ser det ut än så länge.




Hur ser mitt status ut då? Jo under dagen har jag haft ganska täta och kraftiga sammandragningar dock inte så smärtsamma. Inser att jag faktiskt inte minns när värkarna med Cornelia blev så där smärtsamma så man bara stod och flåsade. Jag var ju som sagt och sprang i garderobstrappan uppe vid slottet när värkarna inte var så tuffa. Bestämde mig i varje fall att försöka mig på en promenad med Mini nu i eftermiddags, och så blev det, tog oss ner till Blårörsområdet där jag vankade omkring med lite småsmärtor till och från, men vi fortsatte och det blev en skapligt lång promenad. Väl hemma tycker jag nog att jag haft lite lätta värkar med något smärtsammare karaktär, men vad sjutton det lär nog inte vara något att hoppas på. Det var nog bara promenaden som gjorde sitt till, i morgon har jag ju ett mödravårdsbesök inbokat och där lär jag nog sitta som planerat med mitt flyt...
Sitter med en schyst? ansiktsmask just nu och ska göra en hårinpackning, känns som det är läge för det, att vårda sig själv, man vet ju aldrig när det blir nästa gång =).

På återseende!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0