MVC-besök.

Jag tror snart att jag blir tokig, nätterna är fullkomligt avskyvärda. Jag är nu uppe och kissar 5 gånger per natt och det är ju inga lättsamma pass att ta sig upp från sängen, och benen känns blytunga. Ändå är de inte speciellt svullna, men lite svårt att få i fötterna i mina skor är det dock. Sen ska vi ju inte prata om hur svårt det är att hitta ett bra sängläge, jag är fortfarande förvånad att Björn inte har flyttat ut ännu =).
Men så var det ju dax för ytterligare ett MVC- besök, skönt att få gnälla av sig lite om sina krämpor. För min del går det som på rutin genom dessa besök, ett litet urinprov ua. sen in på vågen som vi inte behöver disskutera mer ingående, hoppar över blodsocker och Hb eftersom jag legat så bra under hela graviditeten. Snart behöver vi nog inte ta blodtrycket heller för det har de senaste 3 ggrna. legat 114/64, så bra det kan med andra ord. Sedan är det upp på britsen, där Karin känner att huvudet nu är fixerat, tar symfys måttet som förra gången låg på 33 och nu mäter hon 36. Och vad gör jag, jo jag protesterar, tycker nog att 3 cm är lite i häftigaste laget på 2 veckor. Och det tyckte faktiskt Karin oxå, så vi mäter om och får det till 35 cm =), fjantiga jag... Sen är det hjärtljuden som bultar på i ett hastigt tempo då den lilla alltid är väldigt aktiv efter att Karin har varit och bökat med den. Men som snitt ligger det på 148 som tidigare.
Karin tycker fortfarande inte att det känns som en stor bebis, men jag håller nog fortfarande fast vid att den kommer vara stor, hallå, symfysmåttet bara flyger ju i väg :-S.
Bokade in ytterligare ett besök efter det den 18 maj bara för att hoppas på att det inte kommer att bli av, utan att vi då har fått se var som gömt sig här inne!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0