Morgonstund...

I morse när jag vaknade hörde jag hur Cornelia höll på och styrde i sitt rum, smög mig upp och fick se att hon bäddat sin säng och städat. Min duktiga tjej, sen skall ju kläder tas på och frukost ätas, detta är inte fullt lika roligt men gick ändå bra i dag.




Efter vi hade ätit nu i eftermiddags så försvann Cornelia ut ganska snabbt, när Björn och jag tittade ut så satt hon på stenmuren och hade försäljning av stenar. Åhhh, så söt....hon såg så ensam ut, fram med plånboken och ut för att köpa.





Även Björn, MIni och morbror Johan var snälla och köpte lite av henne, och jag lovar det var inga billiga stenar hon sålde så hon har fått ihop en rejäl slant.
Själv tog jag tag i ytterligare lite grisgöra, jag satte mig på en dyna och rensade ogräs i häcken. Men jag var snäll och sparade högarna till Björn, vilket inte är så betungande gentemot att ligga på huk och rensa med en jätte mage i vägen. Jag känner mig riktigt duktig idag och kan med gott samvete klappa mig själv på ryggen, kan väl villigt erkänna att jag just nu känner mig riktigt trött i både rygg och ben.
Ska nu äta rabarberkräm med mjölk och ta det lungt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0