Min lilla tjej!

Vaknade vid midnatt av att lillan kom och la sig i vår säng, orkade inte argumentera så mycket om det eftersom jag var så trött. Men efter en halvtimme säger Cornelia - mamma jag mår illa och måste kräkas :-O ahhhh, tack och lov hörde Björn det och for upp med Cornelia ut till toaletten. Själv är man ju inte så smidig, och duktig som Cornelia alltid är när hon varit magsjuk, så håller hon sig hela vägen till toaletten innan hon kräks. Min duktiga och förståndiga tjej, tyvärr så var det en rejäl omgång och hon låg nog och kräktes ganska konstant fram till klockan tre i natt.
Björn var så snäll och la sig ute i soffan med Cornelia så jag kunde sova vidare. Vid fyra var jag uppe och då låg båda två och sov gott.
Nu på morgonen är Cornelia ganska medtagen, men tycker själv att hon mår bättre. Har lyckats få i henne lite filmjölk och annan vätska. Märkligt att maginfluensa fortfarande är aktiv, så typiskt att Cornelia får det igen den lilla spetan behöver allt hon får i sig och inte tvärtom.
Idag blir det en hemma dag vilket är lägligt med tanke på det lite tristare vädret, kanske blir det ett nubakt lass med bullar om jag får lust.
Sen får man ju hoppas på att man lyckas hålla sig frisk själv :-S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0