Måndag och nya tag.

Mådde för ovanlighetens skull ganska bra i morse trots att jag inte sovit speciellt effektivt under natten. Cornelia och jag hade en lugn och behaglig morgon tillsammans innan avfärd till förskolan.
Sen bar det av hem igen för att hänga upp dagens tvätt, sen blev det lite pyssel framför datorn och skicka in bilder till Ölandsbladets firarsida.
Men sen var det dax för mig att inta solstolen och njuta av det fina vädret som höll i sig fram påeftermiddagen. Vid 12:30 var det bara att ge sig ner för utvecklingssamtal med Cornelia. Det var inga problem där, hennes fröken tyckte hon var mkt. begåvad och hade lätt för att lära, en glad och lättsam tjej att ha att göra med. Men till på köpet så fick jag veta att min lilla 7åring skolat från idrottslektioner, baaaaah är det ett skämt eller...Men nu förstår jag varför Cornelia´s gympa kläder alltid kommer hem lika välvikna som när jag plockat ner dem. Enl. Annika har hon haft lite varierade ursäkter med ont i magen o.s.v. Ganska chockad blev jag ändå, eftersom Cornelia är så fruktansvärt aktiv hela tiden, så borde det ju vara det optimala för henne. Men men, nu får vi se hur det går i fortsättnigen, hoppas bara inte hennes fröken är allt för snäll och låter henne hållas. Det har man ju ingenting för i längden, det krävs nog lite hårdhandskar och inga argument!!!

Var förbi ICA och handlade på hemvägen, lastade lite väl tungt och det kändes minsann efter att jag burit in kassen.... Cornelia och jag tog oss en fika ute i solstolarna, sedan kom Johan förbi och var lite social för en stund. Lyckliga Cornelia fick spela tennis ute på gatan med sin morbror och det är ju mäkta populärt!!!!
Så var dagen åter inne i det där roliga med middag, tycker inte om det här med att planera mat, har ingen som helst fantasi. Men idag blev det panerad schnitzel m. pommes och bea, det går ju alltid ner. Björn var snäll och tog hand om disken medans jag och Cornelia intog duschen.
I morgon väntar mig ansiktsbehandling och pedikyr, ska bli oerhört skönt och förhoppningsvis avkopplande, vet inte hur länge jag pallar av att ligga på rygg. Sedan blir det lunch med svägerskan Sara och vidare inköp till smörgåstårtorna som Cornelia ska ha på sitt vuxenkalas på söndag.
På återseende.....

Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas att du har en underbar dag på skönhetssalongen! Hade gärna varit med dig! Själv ska jag äta lite lunch och sen försöka sova en stund inför kommande natt.



Kramis

2009-05-12 @ 12:11:33
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0