Lördag och stressens dag!

Upp och hoppa för att äta frukost och duscha. Slängde sedan i hop en hallonpaj eftersom Lars och Mille skulle komma på besök. Mitt i detta gjorde jag en satts pannkakor som skulle med på aktivitetsdagen med förskolan nere vid Kapelludden vid kl. 13:00. Hann oxå göra en tårtbotten och koka vaniljkräm innan det var dax att ge sig i väg. Åkte en runda först och kollade på våra nya små vänner som kommer hem om ca. 6 veckor.






Cornelia i sina nya glasögon.


Här på satt Cornelia under de 2 timmarna vi var nere vid Kapelludden.

Sen bar det av hemåt igen slängde ihop ytterligare en tårtbotten, Björn gjöt en platta till parasollet vi köpte. Fick oväntat besök av Terese och L-G som chockerande nog inte visste att vi skulle ha barn. Lite kul att det faktiskt gott någon förbi som bor i ens närhet. När väl tårtan var klar, bar det i väg ner till Alva och Hugos kalas, där bjöds det på hamburgare och kladdkake muffins. Ungarna hade fullt upp med att bada i "jacuzzin".





Sen föll det på min lott att köra hem mamma, pappa och syrran, åter igen ner för att hämta Cornelia och Björn. Hemma vid 20:00 på började jag förberedelserna med två tårtor samt 2 smörgåstårter som alla 4 ska stå och dra över natten för att bli saftiga och goda. Kan säga att jag är lagom trött i rygg och ben just nu, och inne i magen är det full aktivitet för tillfället!

God natt, nu ska vi bara se hur det går för Sverige!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0