Känner mig som en huggorm...

...vet att alla bara menar väl, men när man ska lämna sin lilltjej på skolan och man nästan tvekar att gå runt hörnet för man inte vill höra "Har det kommit någon bebis ännu"? - Jo då det är därför jag fortfarande har en jättekula på magen och vankar som en anka!!! Men NEEEEJ det har fortfarande inte kommit någon och jag lovar, att när det är Björn som kommer och lämnar då har bebisen kommit!
Som ni förstår så hjälpte det inte med en långpromenad i går, jag är idag fortfarande lika gravid som i går, och så var det då dax för det inplanerade MVC-besöket som Karin och jag inte hoppades skulle bli av. Men men, jag har nu kommit därifrån, alla mina värden är fortfarande bra och symfysmåttet ligger nu stabilt på 36 cm och följer kurvan. Det som förändras är väl min vikt med tanke på att jag svullnar så i värmen, men så länge jag ligger under 80 kg så får det vara ok. känns det som. Huvudet är lite ruckbart, men den ligger så pass djupt ner i bäckenet att det inte ska ha någon betydelse. Karin tyckte oxå att livmodern kändes hårdare än vanligt så kanske det är ett tecken??? Sen tyckte hon fortfarande inte att barnet verkar så stort, tack snälla Karin för att du är tillbaka, känner mig alltid lugn efter att ha varit hos dig till skillnad mot senaste besöket.
Så jag får stå ut med en stasad höger arm och lite annat smått och gott fram tills den behagar komma ut, men min största önskan är att förlossningen skall komma igång av sig självt, man vill ju inte bli igång satt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0