I går...

....bjöd mina föräldrar på taccos middag här hemma, mycket gott och tacksamma var vi för det. Till dessert slängde jag i hop en kladdkaka med grädde till.





Efter middagen så tog mamma. jag och Zandra en skön promenad ner till TIME för att hyra oss en film, promenaden ner kändes bättre än den hem. Men det är väl uppförsbacken som är lite tuffare hemmåt. Hemma igen blev det kladdkaka.




I dag åter en ny dag, ingen bebbis vill titta ut här inte, så jag får vältra mig vidare och förväntar mig faktiskt inte att få någon bebis förän i slutet av maj kanske t.o.m början av juni. Så det blir till att göra det bästa av dagarna tills det är dax. Har nyss varit nere med Cornelia till Moa, fick en liten pratstund med Annelie, men nu sitter man då hemma. Det är nystädat sean i går, knappt någon tvätt i tvättsäcken och dåligt väder ute. Det som ligger på göra listan är att tvätta och städa bilen, men just det är väl det som jag har absolut svårast att utföra med den lilla magen i vägen. Så det blir till att ta sig an en bok och kanske koppla av för en gångs skull =).

Syns säkert snart igen!

Kommentarer
Postat av: Helena

Du gör helt rätt. Njut av lugnet, tänd några ljus och mys ner dig under en filt med en god bok. Det är livskvalité det. Ska också göra det så snart jag bakat färdigt. Ska baka efterrätterna till kalaset nästa lördag först.



Ha en skön fredeg (det känns onekligen som lördag).



Kramar

2009-05-22 @ 13:07:00
URL: http://madebyhelena.blogg.se/
Postat av: Helena

Jaha, så var der dagen D då! BF, vi får väl se om lillen är punktlig eller om "den" kommer låta mamma hållas lite till =)



// Heléna

2009-05-23 @ 09:18:19
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0