Fredag och helg.....

....och massor att göra. Upp för att styra upp med Cornelia´s matsäck till dagens utflykt. Sen iväg till skolan och åter hem för att styra upp lite. Efter Cornelia slutar ska vi tillsammans med Annelie och Moa åka och handla inför morgondagens kalas. Sedan vidare hem till fam. Broman för att förbereda jordgubbstårtor som tjejerna promt ska ha, glass känns annars lite smidigare... Godis påsar skall fixas och lite annat pyssel skall göras, så dagen kommer nog gå den med.
På återseende...


Passade på att klippa gräset i dag när solen sken, kände kanske att jag skulle behövt sova lite men med sol efter tre dagars regn så är det svårt att lägga sig och sova.
Straxt innan lunch var jag nere och hämtade skötbord och spjälsäng som skall monteras i hop inför bebbens ankomst. Köpte mig en sallad som jag åkte ner till hamnen och åt i lugn och ro. Sedan var det dax att hämta Cornelia och vidare möta upp Annelie för lite kalas shopping. Därefter bar det av hem till Annelie där det blev uppstyrning av godispåsar, tårtbak samt lite annan förberedelse inför morgondagens bowlingkalas. Sedan fikade vi och tog det lungt ute i solen innan det var dax för hemgång.
Björn skulle i väg på match, så Martin och Robert kom förbi och tog sig en titt på vårat hus innan de gav sig i väg, killarna var kanon trevliga så jag förstår att Björn trivs i laget. Önskade dem lycka till med förhoppning om lite fler mål än sist =).
Cornelia och jag gjorde sedan taccos och Zandra kom förbi och fick sig lite mat i väntan på att mamma skulle sluta jobba.
Även stora syster kom förbi och hade med sig smarrig rabarberkräm, var ett tag sedan man åt det....tack syster för det!!!
Har lite svårt att slappna av på grund av att den lille inne i magen har haft en mkt. aktiv dag, den bökar och stökar och riktigt sträcker ut sina små fötter. Och jag kan lova det är i nu läget ingen behaglig känsla för det gör ont i rygg, revben och bukvägg. Lilla vän jag lovar du har hur mkt. utrymme utanför magen att aktiviera dig på, så du är jätte välkommen ut nu, men inte den 18 maj!
Misstänker att jag kommer somna ovaggad i kväll, hoppas även att det blir minimalt med kissrundor i natt....
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0