Fredag

Så rullade man in på 6:e dagen i övertid, det sköna är ändå att ingen ringer och kollar om det kommit något. Och Cornelia har ju inte varit på skolan så där i från har det ju varit lungt oxå. Sen kommer man ju inte i från när man går ner på stan eller att sina kära grannar som kommer på helgerna frågar. Men det får man väl ta, Cornelia har i varje fall piggat på sig vilket känns skönt. Men däremot ligger min lilla Björn och mår dåligt, dyng förkyld och ont i magen, så troligtvis var det ändå ev. maginfluensa Cornelia hade. Björn känner dock rejäl ångest över att må så här dåligt, risken att förlossningen sätter i gång är ju ändå ganska stor. Och att sitta vid en förlossning och må dåligt är ju ingen höjdare, så jag får kanske förvana min lillasyster som jag kanske får ta med mig som stöd. Men usch och fy, nog hoppas jag att Björn piggar på sig för självklart vill både jag och han att han ska få vara med vid vårt barns födelse.

Dagen i dag har varit av det något lugnare slaget, Jag, Zandra och Cornelia åkte ner en sväng på stan och köpte morsdag present, sedan tog vi oss en lunch på Strand, och självklart en glass på stan=). Hemma igen var både jag och Zandra ganska trötta, så medans Cornelia satt och spelade dataspel så sov vi på soffan i drygt 2 timmar. Det var riktigt skönt, så nu kanske man är lite piggare en fredagskväll.
Idag har Anders kaklat färdigt det vita kaklet samt fogat, det blev kanonbra. Så nu är det öländsk kalksten som ska vara i duschen samt på golvet, vilket blir till på tisdag nästa vecka.

Middagen blev i dag varm smörgåstårta med sallad, Cornelia hamnade dock nere hos fam. Wall/Gunnarsson där hon fick Kinamat. Björn trycket i sig en liten men det kan jag meddela att han precis fick upp, blir väl för mig att stoppa i mig ytterligare 7 vitpepparkorn för 3:e dagen i rad. Känns inte som om jag har lust att åka på en magsjuka nu!
Så lilla bebis stanna du kvar ytterligare någon dag så får vi hoppas att din pappa piggar på sig!
Nähä nu ska jag sätta mig och kolla på en film jag hyrt, trevlig fredag kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0