Cornelia´s vuxenkalas!

Så var då dagen kommen som Cornelia så hett efterlängtat. Själv var jag ganska slagen efter gårkvällens styr, men det var bara upp och fortsätta nu på morgonen. Först lite grötfrukost sedan var det dax att ta sig an skalning av 3 kg räkor till smörgåstårtorna. Men Björn och jag hjälptes åt så det gick ganska snabbt, därefter påbörjades garneringen av jordgubbstårtorna och smörgåstårtorna. Kan lova att ryggen inte mår bättre i dag, men vad gör jag? Jo, jag går sedan ut och klipper gräset....Björn for upp en sväng till norra Öland och kom hem lagom för att tvätta av trädgårdsmöblerna innan gästerna kom...pollen, pollen....
Först på plats kom mormor, morfar och moster Zandra.


med ett jätte paket som innehöll en limegrön saccosäck, perfekt till mitt vardagsrum =)


Årets födelsedagsklänning.



Sedan kom fastrarna med delvis respektive och så lille Theo, där blev det örhängen x 4, halsband och en smörgåsgrill med disneymotiv samt glaspärlor att pyssla med. Moster Åsa med familj kom därefter med jätte fina kläder och naturligtvis kattungarna som kommer om några veckor.


Morfar, faster Frida och Björn.



Moster Åsa, kusin Alva och fastrarna Ulle och Sanna.


Lillkusin Theo.


Dags att blåsa ljusen på sin egengarnerade jordgubbstårta!


En del av gästerna.


Frida och Björn!
Sanna och NIcke!


Ja, många var det här men alla fastnade inte lika bra på bild =).
Lite senare dök Morbror Johan, Sara och Lucas upp, Cornelia fick ett scrapbookset av dem.
Tack alla för fina presenter, Cornelia sa att hon var mkt. nöjd med dagen nu innan hon gick och la sig. Hon påpekade dock för sin pappa att hon förväntade sig att få lite fler presenter av honom i morgon på sin födelsedag =).

God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0