Avslutning på Andy´s lekland med minimalerna.

I går söndag så var det dax för nästa inplanerade aktivitet, upp tidigt =( för att fixa ordning hår och kläder på Cornelia. Sedan körde Björn ut Cornelia och Moa till Räpplinge kyrka för att de skulle öva innan  familjegudtjänsten som skulle hållas  innan avfärden till Andy´s lekland. Jag blev upphämtad av resterande fam. Broman och vi kom lagom ut till det skulle börja. Tyvärr är det mkt. mal av prästen innan man får njuta av barnens sång och skådespel, de är helt suveräna!





Sedan blev det till att packa in oss i bussarna eller framför allt jag och Annelie med våra 3 barn som helt klart vägrade åka bil i stället för buss. Björn och Perra fick lyxen att köra bilarna till Kosta, själv satt man längst bak i bussen och mådde ganska grisigt inkl. illamående pga. åksjuka. Väl framme var jag snabb ut ur bussen för frisk luft, sen var det bara att samla i hop oss för intågande till Andy´s lekland samt shopping på Kosta Outlet. Skitkul att vara höggravid med så mkt. billiga kvalitetskläder, samtidigt fanns det mkt. skit oxå. Köpte mig en ny väska och lite små saker, sen höll jag mig inne på Andy´s lekland för säkerhetsskull =).


Anna och Cornelia riktigt flög fram i favorit rutchkanan som var mkt. brant och lång!


Bredbent :-)



Det blev en lyckad dag för alla barnen och hemfärden blev för våran del med bil. Skönt att kunna sträcka ut sig och koppla av lite. Bestämde oss för att äta på Pappa Blå när vi kom hem, där fick vi oxå trevligt sällskap av bror, svägerska och Lucas samt syster Åsa och Alva som cyklade förbi.
hemma blev det slöande i soffan medans killarna och Cornelia gav sig ner för att kasta lite spö i hamnen!


Kommentarer
Postat av: Helena

Verkar som om ni ockå haft en helg med full fart. Nästan skönt att det är vardag och en ny vecka med lugn och ro ;-)



Kram Helena

2009-05-11 @ 11:10:55
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0