Ännu en dag...

Som sagt Cornelia har mått bra hela dagen, dock haft svårt att få i sig mat, men det kan man kanske förstå med tanke på hur urtömd hon blev. Blev till att tvätta ur toaletten för att ta bort alla eventuella bakterier, hängde ut en maskin tvätt som torkade på 20 minuter i blåsten=).
Sen fick jag ett litet energi påslag någonstans i från och gjorde dubbel sats bullar, trot grym värk i symfysfogen. Här är resultatet.


Tog sedan med mig en påse bullar ut till mamma som var snäll och klippte topparna på mig och färgade mina ögonbryn.
Hemma igen så hade Björn gjort ordning middagen jag planerat idag. Fick lite anonyma tips här på bloggen om att stark mat och annanas kan sätta igång förlossningen. Så det tog jag till mig, maten idag innehöll både vitlök, mango chutney samt sambal oleek och till efterrätt åt jag färsk annanas. Så nu får vi se om det ger något, är ganska skeptisk till alla dessa saker, tycker man gör de flesta knep som rekomenderas men ddet är inget som funkar. Men men, försöka funkar ju =).
Var inne en sväng hos Mini som ville ha smakråd angående nya glasögonbågar, och tur var väl det för vi hade tydligen samma smak. Fick oxå tillfälle att gosa lite med en liten nakenfis, dessa goa mjuka små bebisar....vill ha nuuuuu!
Har precis sett en dokumentär "En skräddarsyd lillasyster", tänk vilka fruktansvärda sjukdomar som finns, usch och fy hoppas man aldrig behöver hamna i en sådan situation.
Ja nu får vi se vad morgondagen har i sin planering, tänkte behålla Cornelia hemma även i morgon, det är ju 72 h symtomfrihet =) vilket jag tänkte ta fasta på, så är jag på benen så tar vi nog en tur ner till Färjestaden tillsammans med mormor, och förhoppningsvis har Cornelia fått tillbaka lite aptit.

Nä nu é det jag och sängen som gäller, natti natti!


Kommentarer
Postat av: fru olin

oj vart tipset anonymt, det var från mig i alla fall!

2009-05-28 @ 13:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0