Ännu en dag att ta sig igenom....

Väckte ju min lilla tjej i morse, och det var inte så kul hon blev jätte ledsen så fort hon vaknade och försökte få i sig en smörgås medans tårarna rann på kinderna. Jag tyckte hon skulle vara hemma från skolan, men hon ville promt gå till skolan. Väl där så blev hon jätte ledsen igen då lilla Frida som var här hemma berättade vad som hade hänt, Cornelia ville ändå inte följa med hem. Så det var bara för mig att fara hem till ensamheten och den jobbiga tystnaden, tv´n är inte alltid till hjälp. Men så dök ju hantverkaren upp och höll ställningen och jag passade på att röja ur alla sängkläder och tvätta dem, sedan dammade jag, bytte lakan. Gjorde även en äppelkaka mellan varven då jag bett mamma komma förbi för att ge mig lite socialt umgänge. Hann även hämta Cornelia så hon fick fika med oss, senare gav hon sig i väg till Stina och mormor åkte. Så nu var man ensam igen med alla sina hormoner som stormar i kroppen. Tog därför tag i dammsugningen och då rann tårarna på nytt i strida strömmar, så många tankar och minnen från vår lilla Bilbo. Lagom när jag på började tvättningen av golven så kom Björn hem och var snäll och tog över, så jag började med maten. När jag väl kände mig trygg med att Björn var hemma så lugnade jag mig och tårarna avtog. Efter maten blev det duschen och avkoppling i soffan, tills pappa och min älskade lilla syster kom förbi. Zandra var precis lika ledsen som jag varit hela eftermiddagen så nu kom tårarna på nytt för en stund.
Ja, gud vilket tråkigt inlägg detta blev, men det är ju min dagbok så det får ni stå ut med. Men jag hoppas att jag snart kan försöka lägga det en snudd åt sidan.
I morgon blir det en bra dag, Cornelia skall till ögonmott. sedan vidare in till Kalmar stad för att ta hem lite nya glasögonbågar att välja på. På kvällen sedan ska jag på LC- möte som gäst ute på Wannborga vin och lamm. Så i morgon blir det massa annat att tänka på.
Nu ska jag kräva att Björn smörjer in mina ömma fötter, god natt på er!

Kommentarer
Postat av: Helena

Usch, va jobbigt du verkar ha det vännen. Ring idag om dagen blir lång och ensam, jag är hemma.



Kram

// Helena

2009-05-07 @ 06:22:14
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0