Ahhh! för ny barnmorska på MVC.

I dag var det då dax för ytterligare ett besök på MVC, tyvärr var min ordinarie barnmorska på semester så det var en annan idag. Hon var lite väl över trevlig och något speedad, blir lite konstigt när man är van vid vissa rutiner. Mina värden var som vanligt ua, hon blev väldigt positiv över att mitt blodvärde låg så bra 122 så här i slutet. Hon tyckte att jag måste ha en bra och ballanserad kost, tja kan jag väl inte påstå men jag äter ju det mesta. Så frågar hon var mitt första barn vägde, och jag sa då 4065g så efter att hon kännt på magen så säger hon att detta kommer att väga 100-200g mer??? Ja nog är det dubbla budskap, Karin har ju sagt att hon inte tror att det är ett så stort barn, men men det återstår att se. Hjärtljuden låg på 140 och huvudet var lite ruckbart, symfysmåttet låg på 36 cm. Så nu återstår bara att se om det blir ytterligare ett besök den 26 maj, eller om jag lyckats få till det innan dess.....

Kommentarer
Postat av: Helena

Men herregud hur kan de "tro" så olika? Ja, ja huvudsaken är ju att det kommer en liten bebis. Jösses bara fem dagar kvar. Själv har jag 150 dagar kvar :-)

2009-05-18 @ 19:52:00
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0