Vårstädning påbörjad....

Har i dag påbörjat min vårstädning som innebär allt från tak- till golvtvätt samt fönsterputsning. Vågar inte lägga ut bild på före och efter, för då skulle ni bli chockade över hur min städning går till. Jag besparar er detta och lägger ut bilder när allt är färdigt i stället. Jag började i dag med kontoret, kändes lite lagom...dock slutar det med att jag röjer järnet och rensar ut rejält. Så naturligtvis tardet lite längre tid en beräknat. Nu är det bara golven kvar sen är kontoret färdigt.

Unade mig själv en god pasta och kycklingsallad på Cafe trädgården innan jag hämtade Cornelia, det satt som en smäck.
Får se vilket rum jag skall ta mig an nu??? På återseende.

Ja, det blev då Cornelia´s rum vilket jag så här i efterhand ångrar starkt. Detta barn kan verkligen samla på sig allt mellan himmel och gjord. Hittade även en plastburk där hon blandat i hop någon icke tilltalande röra som säkert fått stå i ett par veckor...den lukten!!!! Mycket böjande upp och ner blev det innan det rummet var färdigt, och jag kan lova att fogarna känns av och mina stackars vader skulle behövt lite stödstrumpor.
Den lilla inne i magen har dock sovit ganska bra för när jag väl lagt mig till ro framför tv,n så blev det full aktivitet i magen, undrar om den fortfarande ligger med huvudet ner, med tanke på de rörelser den utför så är det tveksamt.

Målet för morgondagen är att påbörja vårat sovrum och kanske gästrummet, men det kommer troligtvis bli en tur med Mini till Färjestaden för lite blomster shopping. Lite brake i storstädningen skadar nog inte.

Såg sista avsnittet av "Den rätta för Rosing", det är lite som att krypa ur skinnet när man tittar på det, så pinsamt och hur ser bruden ut. Borde kanske minska på botoxen i läpparna så hon i varjefall kan prata rent med sin nyfunna POJKvän....

Och så kräktes man lite galla över andra människor oxå.....marsch i säng för min del, höll på att försova mig i morse.

Sov sött!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0