Tonåring redan????

Jag har en snart 7-årig tonåring hemma! Vad gör man, det går inte en dag utan att vi kommer ihop oss, i morse började det helt perfekt. Vi åt frukost och jag flätade hennes hår som ers höghet önskade, vilket jag oxå gärna gör med tanke på hennes "flygiga" hår. Ovanligt nog var hon jätte nöjd med de kläder jag lade fram till henne, men sen kom vi då till ytterkläderna. I går var det ju underbart härligt väder så Cornelia fick ha sin älskade skinnjacka, dock med en kofta under, allt gick hur bra som helst , med undantag för att hon inte ville ha mössan på till skolan. Men hon lovade naturligtvis att ha den under rasterna.
Åter till morgonens styrkepass, solen sken i dag oxå men eftersom jag visste att det skulle vara mkt. kallare i dag så tog jag fram en fliströja och vår/regnjackan...Det medförde ett vansinnesutbrott från Cornelias sida, då hon hade så fula kläder och jag var den dummaste mamman som finns. Kan ju villigt erkänna att mitt tålamod tog slut...Cornelia skulle kunna gå och frysa en hel dag, bara för att se klädmässigt snygg ut. Tyvärr har hon väl mkt. av det från mig, med undantag för att jag hatar att frysa, och klär mig där efter. Detta förstår inte Cornelia, skinner solen ute så tror hon att man kan ta på sig bikini.
Efter stora tonmässigt, höga diskussioner så bar det till slut av till förskolan, med flisjacka, vårjackan samt mössa på huvudet. Cornelia var dock noga med att kolla i backspegeln att det inte syntes hur mkt. hon hade gråtit innan vi gick in på skolan.
Väl där inne spatserade Cornelia in utan att säga hejdå, det som i detta läge underlättade var att en annan mamma berättade att hon höll på att bryta i hop av allt styr innan dagen börjat, och hon har 2 barn.
Kanske psyket är nästa hållplats för mig?

Så här snäll och rar kan min dotter vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0