Gravid

Ja, det är ju allmänt känt att man är gravid igen efter en så där 7 års mellanrum. Men jag har alltid sagt att jag ska ha mina barn innan jag fyllt 30 år och det kommer jag lyckas med om allt går vägen, och det nästan på mållinjen.
Med Cornelia var jag oerhört flitig, jag skrev dagbok varje dag, följde garviditeten med foton varje månad från 4:e månaden då det knappt syntes att man var gravid. Nu däremot har det varit lite si så där med det, för det första har graviditeten inte varit av det trevligare slaget, konstant illamående i ca. 11-12 veckor med oförutsedda kräkningar lite här och där. När väl det gick över, så har jag fått känna på eller leva med den konstanta upplevelsen av foglossning, behöver inte gå in specifikt på hur den känslan är, men det är iiiinte skönt! Min lilla familj och mina underbara arbetskollegor har fått stått ut med klökningar, allmänt suck och stön i varierande skala från min sida. Jag har ju gett mig den på att arbeta mina nätter fram till jag går på havandeskapsledigt vilket sker den 22/3, så 4 nätter och en kvällstur har jag kvar, nedräkningen är påbörjad....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0