Gårdagen som var...

Naturligtvis sov jag inte en blund natten till gårdagen, om det var för att jag visste att jag skulle gå upp tidigare än vanligt eller rent hormonellt, det  har jag ingen anning om. Vid 6 var det bara att pallra sig upp, Cornelia var på tipp topp humör och kläder var redan fixat kvällen innan. Så hårfix och tandborstning, sedan körde Björn henne till fritids.

Sen till kattstackarn som inte fått mat sedan 18 kvällen innan var ju helt utsvullten och förstod inte varför husse ej fyllde på matskålen (trots att det var jag som "räddade"denna lilla katt så är Björn storfavorit, trots hans egen motvilja för katter). Släppte ut Bilbo för att han skulle få kissa, det var med stor tveksamhet dock med tanke på orkanen och snöovädret utanför. Men ut gick han och ställde sig och kräktes för att sen äta upp det igen, blää, och då säger naturligtvis min klyftiga lillasytser. Att så gör katter när de svälter för att fylla ut magsäcken igen! Ja, alltid lär man sig ngt. nytt. Väl inne igen får Bilbo syn på kattburen som inte varit framme sedan vi hämtade honom, lite konfunderad blir han men går sedan snällt in i den. Hela vägen till Färjestaden säger han inte ett ljud, ligger mest med tassarna utanför och somnar efter en stund.
Hos veterinären blir han stor favorit, har tydligen en jättefin och ovanlig färg och teckning, kul. Sen charmar han henne genom att slicka henne på handen, han förstod nog inte riktigt vad han hade framför sig. Lämnade lillpojken där och tog en tur neråt city.

Pga. den tidiga timman så svängde vi förbi Camilla och tog en fika samt pratade lite strunt i vanlig ordning. Sedan bar det vidare in till Kalmar. Var en sväng på Hagbloms och kollade lite priser på önskat kakel...ooops, det jag vill ha tillhör inte den billigaste varianten och Björn tillhörde inte den lyckligaste ekonomiska bidragaren i det här läget. Men vi får kolla med lite kontakter och se vad vi kan få i hop, det löser sig säkert ;-P. Sen bar det vidare till Babyproffsen och hämtade ut ett gratiskitt, med smidig soptunna för blöjor, blöjor, napp och lite annat smått och gott.

In en sväng på Gina och hittade faktiskt en lång tröja och ett par leggins i marinblått, förhoppningsvis kanske man kan se lite smäckrare ut i detta. Risken är nog inte så stor misstänker jag :-)


Sen intog vi en lunch på Zorbas och gick där i från kanonmätta i vanlig ordning.
Tog en sväng in på evildesign för att boka en ny tid för min efterlängtade tatuering som jag fick avboka då jag blev gravid, nu är det klatt den 3/9 blir jag märkt!

Me like!!

Nöjd och gräsligt trött körde vi tillbaka till ön för att hämta Bilbo, hamnar självklart i en trafikolycka mellan två personbilar. Stora bilskador och chockade förare, dock inga synliga skador. Ambulans och räddningstjänst kom kort därefter.

Bilbo var trött och tagen när vi kom, såg ut som om han dragit på sig en rejäl fylla, stackaren så ont det måste göra. Och ID-märkning i örat. Han var en slagen hjälte hela kvällen hemma. Men jag kan garantera att han nu på morgonen fick upp hela familjen utan pro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0