En ny familjemedlem!

Det här med husdjur....jag är uppväxt med både hund, katter, kaniner, hamstrar, råttor:-(, vandrande pinnar och eremitkräftor i varierande ordning. Sen jag skaffade egen familj har det blivit border terrien Mille och det var vad det fick bli, detta endast för att Björn var tvungen att ha en jakthund. Men sen skaffar man barn och Cornelia var inte sen att önska husdjur och då var det en katt det gällde. Man vet ju själv hur enveten man var som liten och man fick ju sin önskan igenom både en och två gånger. Med detta i bagaget är det ju svårt att neka sin dotter och en liten katt är ju faktiskt ganska självgående till skillnad mot en hund. Sagt och gjort...jag hade ju dock några krav, det fick inte vara en vanlig släthårig katt, utan den skulle vara lite lurvig i pälsen men ändå inte långhårig och gärna lite speciell i färgen. Kollade lite på blocket och var även nere hos ventrinären och framförde mina önskemål. Det tog dock några veckor och så ringde de från vetrinären i november och sa att det fått in en liten kattunge som max var 4 veckor gammal och övergiven av sin mor. Kattungen var rödmelerad med blåa ögon och lurvig!!! Oh det är så man smälter och Cornelia och jag for ner med en gång. I en liten bur satt denna lilla kille...






...inte utan att man blev förälskad. Han fick namnet Bilbo!
Sen gick månaderna...




och idag är han en jätte charmig kattpojk, MEN...han är inte lurvig och har inte blåa ögon längre hmmm, tala om att bli lurad på konfekten. Men jag skulle aldrig byta bort honom <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0