En dag av shopping i Kalmar!



Cornelia är laddad för en dag inne i Kalmar dock i avvaktan på att pappa Björn ska komma hem först.

Packade sedan in oss i bilen i ett taskigt regnväder.


Började våran inköpsrunda på IKEA, där jag hittade ett par lampskärmar, vita vaser, fuskblomma och lite annat smått och gott. Jag är just nu inne på att styra upp lite i vardagsrummet. Det ska bli vitt och limegrönt till sommaren med möjligt lite svart inslag. Hittade även på CITY GROSS fyra jättefina kuddar till soffan för halva priset. Kul att man lyckas med det ngn. gång.
En del av inköpen:


Sen bar det in till staden för att inta lunch på Zorbas åter igen, men gott i vanlig ordning!


Var förbi syster på Make up store där det blev lite shopping för min del medans Björn och Cornelia tog en tur till diverse jakt- och fiske butiker. Förstår inte vad det ska bli av min dotter...? Som avslutning på denna Kalmar tur bar det av ut till Elgiganten och Frida som gav utmärkt service med tanke på att vi kom hem med både en videokamera och en digitalkamera till mig. Slipper nu att konka runt på en stor system kamera :-).


Snabba pedaler in till "stan" igen för att Björn skulle hinna in på Bolaget innan de stängde. Fångade upp Zandra på vägen så hon slapp och ta bussen hem.
Kvällen hemma avslutades med tonfisksallad, bröd och annat gott till Let´s Dance finalen, som slutade precis som önskat att Magnus Samuelsson vann. Måste dock påstå att Laila`s show nummer var grymt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0