En återblick igen..

I går började jag min dag med att följa med Cornelia till förskolan, det var en upplevelse i sig. Kul att Cornelia uppskattade det så mycket och det var mysigt att få sitta och pyssla med barnen, men övervägande killar i klassen är ju fruktansvärt ouppfostrade. Ingen som helst respekt för fröken och är allmänt högljuda och uppkäftiga. Det är ju tragiskt att barn är så respektlösa gentemot vuxna människor. Sen bar det av hemåt och Cornelia fick med sig Moa hem, gjorde sedan ett försök att vila inför kvällens aktiviteter, det gick ju si så där.

Kvällen innebar ett hemligt LC- möte som jag var inbjuden som gäst till, mötet var en 21-årig tjej från RFSU som kom och berättade om organisationen och om sig själv. Hon är själv lesbisk bisexuell och berättade hur det var att komma ut och om alla lagar, normer och så vidare som gäller för homo, hetro och transindivider i olika kategorier. Ett mkt. intressant och givande möte, där det uppkom många frågor av blandad karaktär. Det mest rogivande för kvällen, om man nu kan se det så, var att vi blev upplysta om en ny variant av "kondom". Den så kallade "SLICKLAPPEN", finns att köpa, men många väljer att klippa i tu en vanlig kondom. Med andra ord är detta ett skydd vid oralsex på kvinnor, har själv svårt att begripa hur det fungerar. Måste bli ett frustrerande moment om man skall flytta omkring en lapp samtidigt som man skall lyckas tillfredställa tjejen....ja, jag sicka beskymmer. Men kul var det i varje fall och alltid lär man sig ngt. nytt!

Nu tar jag en tur in till Kalmar med lilla familjen för att shoppa loss, hörs i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0