Det närmar sig....

I går var det dax för ytterligare ett besök på MVC, naturligtvis kom väl jag inlunkandes ca. 5 minuter för sent, vilket är oerhört ovanligt för att vara mig som alltid är i tid! Men väl där var det bara att köra på med Hb, BT, urinprov samt att lyssna på barnets hjärtljud. Det bästa var att mitt blodvärde var bra, ingen är lyckligare än jag när jag slipper äta järntabletter=). Sedan fick jag möjlighet att känna på barnets huvud, en oerhört häftig upplevelse, men det var för att den redan lagt sig till rätta neråt med huvudet, kanske kan den komma ut lite tidigare än beräknat?!...Men nej då det ligger liksom inte i mina gener...
Sedan bar det in till Kalmar för lite ärenden i form av att ragga kakel/klinkers och badrums kataloger, åt lunch på Zorbas tillsammans med bror, syster, Sara och Anna gott och trevligt!
Vid 14:00 var det dax att på börja min sista kvällstur inför havandeskapsledigheten; det var kors i taket skapligt lungt på avd. men sen så jobbade man ju med pärlan Tina, som dock galen som hon é vakat av efter 3 nätter och sedan börjar jobba igen vid 14. Men hon härdade ut och det blev en trevlig kväll på jobbet trots min ringrostighet efter att bara ha jobbat natt i ett års tid. Då var den kvällen avklarad och jag drog hemåt för lite avkoppling i soffan innan sängen intogs för en ny torktumlarupplevelse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0