Dagen som var...

Har idag varit hemma med lilltjejen som låg med 39.5 i temp hela natten, hon var ett värmande element för sin frusna mamma i varjefall. Själv sov jag inget vidare känner mig som en torktummlare innehålande  tennisbollar som stutsar omkring i magen. Det är fullt pådrag i magen nattetid och det känns vill jag lova, la väl i från mig boken runt halv fyra tiden och fick några timmars sömn innan jag vaknar till Cornelia som lagt sig ute i soffan och vill ha FRUKOST. Det var bara att masa sig upp och inse att det har snöat ute, inte vad man väntat sig efter gårdagen som var som en vårdag ute. Frukosten fick damen serverad framför tv´n, själv vandrade jag tillbaka till sängen en stund. När jag väl hittade lusten att gå upp igen så bar det ner till city för att ordna lite matinköp samt en tur till apoteket. Hemma igen hade väl lilltjejen piggat på sig och nu var det de vanliga tagen, själv tog jag mig en tur in i tvättstugans värld med strykning och lite övrigt plock. Snabba bud blev det när man såg att klockan närmade sig hemkomst av den manliga delen av hushållet, det är ju alltid ett önskemål att maten är på gång. Det blev torsk i kaviarsås med basmatiris mkt. gott!!!
Ringde från jobbet och ville att jag skulle jobba i natt, men då jag har planer för morgondagen innan jag börjar mitt kvällspass så var inte motivationen jätte stor, samtidigt är det tufft med 1½ timmes marginal innan man skall vara ombytt och på plats. Så det blev en lugn kväll framför tv´n.

Sov lungt!

Kommentarer
Postat av: fru olin

åh, nu har jag ännu en blogg att följa.. riktigt snygg blogg också... kul att du börjat blogga, nu är du snart fast!

2009-03-13 @ 00:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0