Första skoldagen....

Så har Cornelia gjort sin första dag i Klass 1A, ingen större påfrestning men pirrigt och kul var det att få entra sitt nya klassrum. Och hennes lärare hade lagt ut röda mattan för sina elever, och när man steg in på den så innebar det att det skulle vara tyst och lungt i rummet! Bra gjort, och det funkade...ska kanske lägga en innanför dörren hemma oxå=).


Noah lika förväntansfull som Cornelia inför första skoldagen. Klädd i sina fina PoP kläder från Jon, Heléna och Leia.


Cornelia med bänkkompisen Lova, längst fram i klassen!


Full aktivitet bland både elever och föräldrar!


Så ja, lite speedad var hon ...

Noah tog det med ro=)




Efter en kort första dag i skolan, så bar det av hem med Cornelia, amma, blöjbyte, sen fortsatte jag och Noah in till Kalmar för Info, babysim. Sedan gick jag med Sara och hämtade Lukas och vidare till Kallskänken för lite sallad som vi åt hemma hos Sara och bror. Drog mig sedan ut till Obs och Maxi för litet inköp, blev lite större inköp då jag var med mamma i Kalmar i går=). Sen hemåt för att få i väg Cornelia på sitt första dans tillfälle inne på dansinstitutet i Kalmar tillsammans med Sandra Molander. Och det var ju succé hon kom hem och visade upp en hel uppvisning, så lättlärd och har verkligen potensial för dans, till skillnad från sin mamma=(.
Hemma dök helt plötsligt Noah dop präst upp, när Noah låg och mös nacken på sitt täcke, men prästen är sten cool så vi ser fram emot dopet=), lite planering blev det och kaffe på det!


Själv tog jag mig en löprunda i det underbara vädret och festade till det med lite grillat hemma senare på kvällen!

Kommentarer
Postat av: Helena

Va spännande med första dagen i skolan! Tänk jag minns min som den var igår (trots att det är drygt 20 år sen) - det är en stor dag i en liten flickas liv!



Så söt han är lilla Noah, jösses vilken go pussmun han har. Å, fin i sina kläder är ha osså!



Kram

Helena

2009-08-27 @ 21:40:49
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0